ترفندهای رایانه ای
بــــــــــ روز
با ما بــــــ روز باشید ، نرم افزار،سخت افزار،شـبکه،فناوری اطـلاعات،اینترنــت

 
تاريخ : جمعه 28 بهمن 1390برچسب:,

   ترفندهای رایانه ای

نصب دوباره بایوس سیستم
یکی از رایج ترین مشکلات مربوط با مادربرد مربوط به بایوس آن است. برای حل این مشکل باید بایوس را دوباره نصب کرد. هنگام نخستین استفاده از مادربردهای جدید، رایانه را در حالت Dos بوت کنید. دیسکت خالی را در فلاپی درایو قرار دهد. می توان از حافظه های فلاش به جای دیسکت استفاده کرد. در مقابل اعلان Dos فرمان زیر را تایپ کنید:
C:Format A:/S
یا این که در ویندوز به My Computer بروید و روی درایو A یا درایوی که حافظه فلاش قرار دارد، کلیک راست و گزینه Format را انتخاب کنید. با این روش می توانید یک Boot diskette یا فایل بوت بدون autoexe.bat و config.sys درست کنید. حال سی دی مادربرد را در درایو سی دی قرار دهید و فایل aflash.exe را روی دیسکت یا حافظه فلاش کپی کنید. aflash.exe به صورت فشرده نشده فقط در محیط Dos قابل اجرا و فعال شدن است و در ویندوز اجرا نمی شود. اکنون می توانید با دیسکت یا حافظه فلاش سیستم خود را بوت کنید. توجه داشته باشید که باید برای بوت کردن سیستم از طریق دیسکت یا حافظه فلاش، تنظیمات مربوط برای بوت شدن نخستین درایو را انجام دهید.
▪ تفاوت بین outlook express , Microsoft outlook
Outlook express نرم افزاری است که همراه intemet explorer در ویندوز عرضه می شود در حالی که نرم افزار
Microsoft outlook همراه بسته نرم افزاریoffice توسط شرکت مایکروسافت ارائه می شود. این نرم افزار علاوه بر قابلیت دریافت و ارسال ایمیل ها مانند بین outlook express امکاناتی مثل تقویم، برنامه کارهای روزانه و حتی نگه داشتن اطلاعات تماس افراد را دارد. همچنین Microsoft outlook امکان تعریف کردن قوانین بسیار پیچیده برای مدیریت هم زمان چند ایمیل را در خود دارد. قابلیت Export , Importاین نرم افزار هم از outlook express بهتر است. 
▪ تغییر آیکن ها
روش های مختلفی برای تغییر آیکن درایوها وجود دارد. یکی از این راه ها ایجاد یک فایل به نامAutorun.inf در درایو است. این فایل ممکن است به شکل مخفی یا سیستمی در درایو وجود داشته باشد. تنظیمات ویندوز را طوری تغییر دهید که بتوانید این گونه فایل ها را ببینید. اگر چنین فایلی در درایو وجود دارد، آن را حذف کنید. راه دیگر، تغییر در رجیستری است. برای این کار برنامه regedit را در قسمت run از منوی آغاز تایپ کنید و به مسیر زیر بروید: 
HEKY LOCAL MACHINESOFTWARE MicrosoFtwindowScurrentversionExplorer
در این مسیر مقداری با نامdriveicons را پیدا و آن را حذف کنید. با این ترتیب آیکون درایو به حالت ابتدایی باز می شود. البته برای اجرای تغییرات ممکن است مجبور باشید که ویندوز را دوباره راه اندازی کنید.
▪ بالا بردن کیفیت موزیک هنگام تبدیل به mp۳ 
هنگامی که یک موزیک را از سی دی کپی و تراک ها را با فرمت mp۳ رمزگذاری می کنید، نرم افزار media player تنظیم پیش فرض کیفیت بصری به میزان ۵۶kbps را مورد استفاده قرار می دهد. 
اگر چه این روند یک سی دی با کیفیت را برای شما فراهم می آورد، با این حال می توانید با اصلاح تنظیمات در رجیستری، کیفیت صدا را بیش از پیش افزایش دهید. به ترتیب به آدرس زیر بروید: 
HEKY LOCAL MACHINE / SOFTWARE / microsoft / mediaplayer / setting / mp۳encodig
بروید سپس یک متغیرDWORD را که mediumhigh rate نامیده می شود، ایجاد و سپس مقدار دسیمال آن را در ۱۹۲۰۰۰ تنظیم کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط علی اکبر عبــادی


بامابـــ روز باشید

طراحی سایت